Το αυτοκίνητο που έσωσε τη BMW, 12/02/2015
Βασίλειος Παπαΐδης, 12/02/2015

Ήταν ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε από ανάγκη όταν διαπιστώθηκε ότι ο προκάτοχός του, το BMW 600, δεν είχε την ανταπόκριση που περίμενε η εταιρεία.

Κι όμως, κατάφερε να γίνει ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία της εταιρείας. Πιο συγκεκριμένα, ο τότε αντιπρόσωπος της BMW στη Βιέννη, Wolfgang Denzel, με εμπειρία στην κατασκευή αμαξωμάτων, θέλησε να δημιουργήσει ένα ιδιαίτερο μοντέλο με βάση το 600, αλλά που να μην έχει καμία σχέση σχεδιαστικά μ’ εκείνο.

"Έτσι, κλήθηκε ο Ιταλός Giovanni Michelotti να φέρει εις πέρας αυτό το εγχείρημα."

Το αποτέλεσμα εντυπωσίασε τόσο πολύ τους ανθρώπους της BMW, στις 30 Ιουλίου του 1958, που θέλησαν να υιοθετήσουν το concept ως κανονικό εργοστασιακό μοντέλο της εταιρείας, μιας και η ανάγκη για ανανέωση ήταν επιβεβλημένη στη δύσκολη περίοδο που περνούσε τότε η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη.

Τεχνικά, ο κινητήρας του 600άρι αναβαθμίστηκε και το νέο 700άρι είχε ισχύ 30 PS, από 19,5 PS, το δε κιβώτιο ήταν 4 σχέσεων + όπισθεν, ενώ το σασί μεγάλωσε σε διαστάσεις,  κυρίως σε μήκος. Η μεγαλύτερη όμως καινοτομία ήταν το αυτοφερόμενο πλαίσιο (monocoque structure) που κατασκευάστηκε για πρώτη φορά στην ιστορία για μοντέλο BMW.

[Οι αρχικές εκδόσεις του BMW 700 ήταν τρεις: Coupé, Saloon και Cabriolet.]

Η εντυπωσιακή του παρουσία στην Έκθεση της Φρανκφούρτης το 1959, και οι 25.000 άμεσες παραγγελίες, ήταν ό,τι πιο ενθαρρυντικό για την εταιρεία που πάλευε να σωθεί από την κρίση και δέχθηκε το "φιλί της ζωής" από τα ιταλικά χέρια του σχεδιαστή ο οποίος ανέτρεψε τη σχεδιαστική γραμμή που ακολουθούσαν πιστά οι Γερμανοί μέχρι τότε.

Συνολικά βγήκαν στην παραγωγή 188.211 αυτοκίνητα σε όλες τις εκδόσεις στα λίγα χρόνια παραγωγής του 700, από το 1959 μέχρι το 1965, καθώς καταγράφεται ότι περίπου 155 αυτοκίνητα παράγονταν καθημερινά.

[Το BMW 700 είναι το μοντέλο που κέρδισε το ενδιαφέρον μια μεγάλης μερίδας αυτοκινητόφιλων, συνδυάζοντας ένα αξιόπιστο μηχανικό σύνολο απόλυτα εναρμονισμένο με την εποχή του, με "αέρα" ιταλικής φινέτσας. Εδώ στην έκδοση LS Luxus!]

Για την ιστορία, υπήρξε και αγωνιστική έκδοση του 700 με την ονομασία 700RS. Ένα νέο σωληνωτό σασί σχεδιάστηκε και το πανάλαφρο, αεροδυναμικό αλουμινένιο αμάξωμα, ιδιαίτερα χαμηλωμένο, δημιούργησε ένα απόλυτα ανταγωνιστικό σύνολο.

Το 700RS ήταν εφοδιασμένο με τον αναβαθμισμένο κινητήρα των 697 κ.ε., με διπλά καρμπιρατέρ Dell’Orto, που εκτόξευσε την ιπποδύναμη στα 70 PS στις 8000 σ.α.λ., κάτι εντυπωσιακό για κινητήρα 700 κ.ε., ακόμη δε εντυπωσιακότερο αν αναλογιστούμε και το συνολικό βάρος των 550 kg.

Ήταν πολλές οι επιτυχίες του 700RS σε πρωταθλήματα αναβάσεων στη Γερμανία. Όπως σ’ αυτό που κατέκτησε ο Hans Stuck (πατέρας) το 1960.

Επίσης, οι Hans Stuck / Sepp Grieger κέρδισαν την 1η θέση στην κατηγορία τους, το 1960 στις 12 Ώρες του Hockenheim, όπως και οι Walter Schneider / Leo Levine στις 6 Ώρες του Nürburgring της ίδιας χρονιάς κ.λπ.

[Στο τιμόνι του BMW 700RS έχουν βρεθεί σπουδαίοι οδηγοί όπως οι Jacky Ickx, Hubert Hahne, Heinz Eppelein, Hans Stuck, Alexander von Falkenhausen και ο ιδρυτής της Alpina, Burkard Bovensiepen.]

Το 700RS ήταν ένας μικρόσωμος πύραυλος εδάφους που επάξια κατέστησε ανταγωνιστικό το προφίλ της BMW στην εποχή που αναφερόμαστε. Και αγωνιστικά.

[Photos: Google, Petrolicious, historicautopro, Αρχείο Κοσμά Γ. Κοσμίδη] 

Βασίλειος Παπαϊδης

 
BP
Μέγας χορηγός της ΛΕΚΑΜ
 
H δημιουργία και φιλοξενία του Site είναι μια ευγενής χορηγία της εταιρείας Κολοκοτρώνης & Συνεργάτες και λειτουργεί με το συστήμα 2easy
 
Hellas Service ο μόνιμος υποστηρικτής μας σε κάθε αγώνα
 
 
Mόνιμος χορηγός της ΛΕΚΑΜ
ΛΕΚΑΜ Λέσχη Κλασικού Αυτοκινήτου Μακεδονίας
Κορομηλά 27 (Βασ. Όλγας) Τ.Κ. 54 644 | Θεσσαλονίκη 10 100
Τηλέφωνο: 2310 - 81 61 80 | Fax: 2310 - 81 61 80
Design, Developed & Powered by 2easy Web Applications
Επισκέπτες | Σήμερα: 636 | Σύνολο από 25/07/2008: 446,302 | Μοναδικά IP: 52,277